Kick Out

REACT 1.2 er et tre årigt projekt som løber fra 2020 til 2022. Omdrejningspunktet har været øge antallet af cykelturister i projektområdet, dette gøres bl.a. ved at støtte virksomheder i deres udvikling af turismetilbud samt at afprøve nye måder at markedsføre cykelturismens muligheder i projektregionen.
Afslutningen af projektet har vi markeret ved at lave et webinar med indlæg fra danske videnspersoner og tyske forskere inden for turismeudvikling. Webinaret tager udgangspunkt i de læringspunkter der er fremkomet i REACT 1.2, og vi fokuserer på de potentialer og barrierer der findes ved lokale turismeudviklingsprojekter
Du kan se webinaret ved at følge linket herunder
Webinaret blev besøgt at 35 personer fra danske Destinationsselskaber og lokale turistorganisationer i Danmark, LAG'er, erhvervsfora, lokale turismeaktører og Tyske erhvervsfora
Helt overordnet er der skabt stor viden og kompetenceudvikling i projektet. De deltagende virksomheder har gennemgået udviklingsforløb, hvor de er blevet klogere på digital markedsføring, produktudvikling og fået styrket deres netværk.
På markedsføringsfronten har vi blandt andet lavet en Magic Moments kampagne, hvor vi highlighter gode steder for at få en cykleoplevelse. Kampagnen der både kørte digitalt og ved togstationer/i busser, og er i alt er nået ud til ca. 26 mio. mennesker.
Vi har også testet nye måder at markedsføre oplevelser på. Vi har brugt influencere, der har været på cykleture i Danmark og Tyskland og som har kørt kampanger på Instagram. Her er billeder og opslag nået ud til ca. 130.000 mennesker i direkte feeds.
Sidst opdateret
15.12.2022
Ansvarlig redaktør